Κυριακή 29 Μαρτίου 2020

Τὸ Μηδὲν

Ὅταν οἱ Ἰνδοὶ μαθηματικοὶ πρὸ ἑκατοντάδων ἐτῶν «ἀνεκάλυψαν» τὴν μαθηματικὴν ὑπόστασιν (absurdum ἔ;) τοῦ ΜΗΔΕΝΟΣ, πολλὰ πράγματα ἀπέκτησαν μιὰ τεραστίαν ἀξίαν.
Μιὰν ἀξίαν ἐξηρτημένην ἐκ μιᾶς ἐνοχλητικῆς πραγματικότητος.
Αὐτῆς ποὺ ἐπιβάλλει πρὸ τοῦ ΜΗΔΕΝΟΣ νὰ ὑπάρχῃ πάντοτε ἡ ΜΟΝΑΣ καὶ τὰ ὑπόλοιπα ὀκτῶ «παιδιὰ» της.
Αὐτὲς τὶς μέρες κάποιοι τὸ συνειδητοποιοῦμε καὶ χωρὶς τὰ μαθηματικά.
Ἐπειδὴ ἡ ΜΟΝΑΣ λέγεται ΥΓΙΕΙΑ. Μετὰ ἀπὸ αὐτὴν ὅλα τὰ μηδενικὰ ἔχουν ἀξίαν. Χωρὶς αὐτήν, δὲν μποροῦν νὰ εἶναι κάτι ἄλλον ἐκτὸς ἀπὸ ΜΗΔΕΝ.
Ἡ εἰκών: Χαρακτικὸν τοῦ 17ου αἰῶνος τοῦ T. Galle. Ἡ Ὑγιεία (Sanitas) κρατούσα τὸν πεντάκτινον, σύμβολον τῶν Πυθαγορείων διὰ τὴν ὑγιείαν καὶ τὴν ὀφιοῦχον ῥάβδον τοῦ Ἀσκληπιοῦ (Sanitas. Intortus baculo serpens Epidaurius, impar, Et quinquangulus hic, signa salutis habent).

3 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Πολύ όμορφο, όπως όλα.
Η λευκαδίτισσα μάνα μου λέει μια παροιμία. Υγεία και μαύρα λάχανα. Με απασχόλησε αυτό το "και". Με αφορμή αυτές τις μέρες λοιπόν λέω και εγώ υγεία ΚΑΙ μαύρα λάχανα. Δυστυχώς, χρειάζονται και αυτά. Η sanitas, έχει τα ρουχαλάκια της, και το φαγάκι της (μοσχαναθρεμένη την είδα). Αν είναι να πέσει πείνα μετά ή να ψάχνουμε για...ευρωομόλογα δε ξέρω κατά πόσο είναι σωστή η αντιμετώπιση αυτή.
Σκέφτομαι, αν ήμουν άρρωστος και ο γιατρός μου συνιστούσε ξεκούραση κατά την πολύμηνη θεραπεία μου, θα παραιτούμουν από τη δουλειά μου? Θα έκλεινα το μαγαζί μου? Όχι. Θα εργαζόμουν, όσο μπορούσα για τα μαύρα λάχανα και αν είχα παιδιά και για λίγο παραπάνω. Με αφορμή λοιπόν των ημερών λέω ναι, υγεία πάνω από όλα, αλλά δεν έπρεπε να κλείσει η αγορά. Sanitas δίχως Ερμή, να μου λείπει.

Φρεάντλης είπε...

Ὁ Ἑρμῆς ἀγαπητὲ Ἀνώνυμε, εἰς τὴν χώραν ταύτην, τελευταῖον (;) ἴσως προπύργιον τοῦ εὐρωπαϊκοῦ μπολσεβικισμοῦ, ὁ Ἑρμῆς θεωρεῖται κακὸς δαίμων, προστάτης ὅλων ἐκείνων τῶν παλιανθρώπων ποὺ ἐργάζονται διὰ νὰ κερδίσουν χρήματα κι ὄχι «γιὰ νὰ χτίσουν μιὰ κενωνία πάνω στὸ δίκιο τὴν ἰσότη καὶ τὴ κοινοχτημοσύνη».
Ὁ Ἑρμῆς διώκεται ἐπὶ δεκαετίας τώρα. Ἀφ᾿ ὅτου τὸ μαγικὸν Λεφτόδενδρον προσφέρει δωρεὰν εἰς τοὺς βαλκανικοὺς Ἴνκας ἄφθονον κεχρὶ καὶ κυρίως ...καναβούρι.

Ανώνυμος είπε...

Και όχι μόνον. Πολύ περισσότερο το κρατικό μαστάρι που βυζαίνουν όλα τα τεμπελοκομματόσκυλα....

Έρρωσο και μάχου

Δημήτριος Αγιασοφίτης